FSC-CCOO Sector Administración de Justicia | 21 diciembre 2024.

URGENT!! DIMECRES DIA 13 DE NOVEMBRE QUEDA SUSPESA L'ACTIVITAT JURISDICCIONAL A TARRAGONA

  • Amb motiu de l'activació del pla INUNCAT la Secretaria de l'Administració de justícia ha dictat una instrucció per la qual se supèn tota activitat no urgent

12/11/2024.
CCOO Catalunya

CCOO Catalunya

El dia 13 de novembre i davant el risc de greus inundacions a les comarques de Baix Camp, el Baix Ebre, el Montsià, la Ribera d’Ebre i el Tarragonès.

La instrucció comença a partir de les 6.00 de la matinada i durarà fins les 24.00 hores.

També el President del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha dictat un acord pel "qual acorda la suspensió de les actuacions judicials programades en tots els òrgans judicials corresponents a les comarques afectades de restriccions de mobilitat ciutadana disposada per protecció civil (partits judicials d’Amposta, Tortosa, Gandesa, Reus i Tarragona), quedant garantits únicament els serveis essencials i els actes jurídics inajornables".

La resolució estableix:

1. Designar les dotacions de personal que han de garantir els serveis essencials establerts a l’Acord del president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya:

  • Jutjats que estiguin de guàrdia: 100 % dels efectius adscrits a cada tipus de guàrdia.
  • Jutjats únics de Violència sobre la Dona: 1 funcionari/ària del cos de gestió processal i administrativa, 1 funcionari/ària del cos de tramitació processal i administrativa i 1 funcionari/ària del cos d’auxili judicial.
  • Jutjats de Menors: 1 funcionari/ària del cos de gestió o tramitació processal i administrativa.
  • Jutjats Penals (causa amb pres): 1 funcionari/ària del cos de gestió processal i administrativa, 1 funcionari/ària del cos de tramitació processal.
  • Deganats i Serveis Comuns Processals Generals: 1 funcionari/ària del cos de gestió o tramitació processal i administrativa, per la presentació d’escrits urgents.
  • Jutjats Primera Instància/capacitats (internament urgents): 1 funcionari/ària del cos de gestió processal i administrativa, 1 funcionari/ària del cos de tramitació processal i administrativa i 1 funcionari/ària del cos d’auxili judicial.
  • Jutjats Contenciosos Administratius: 1 funcionari/ària del cos de gestió processal i administrativa, 1 funcionari/ària del cos de tramitació processal i administrativa i 1 funcionari/ària del cos d’auxili judicial.
  • Jutjats Socials: 1 funcionari/ària del cos de gestió processal i administrativa, 1 funcionari/ària del cos de tramitació processal i administrativa i 1 funcionari/ària del cos d’auxili judicial.
  • Registre Civil i Jutjats de Pau: 1 funcionari.
  • Fiscalia Provincial: 1 funcionari/ària del cos de gestió processal i administrativa, 1 funcionari/ària del cos de tramitació processal i administrativa i 1 funcionari/ària del cos d’auxili judicial.
  • Seccions i adscripcions Fiscalia: Funcionaris adscrits a la guàrdia.
  • Institut de Medicina Legal de Catalunya: Funcionaris adscrits a la guàrdia.

2. La resta de personal que tingui el seu centre de treball o residència en alguna de les comarques on hi ha activada la restricció de mobilitat no té l’obligació de desplaçar-se als centres de treball i aquesta absència es considera justificada. El temps d’absència justificada per aquesta causa –horari de permanència obligada- s’ha de recuperar en el termini dels quatre mesos següents a partir del dia 5 de novembre de 2024 o, alternativament, podran imputar-se les hores d’absència als dies d’assumptes personals de què es disposi, d’acord amb les instruccions de la Secretaria de Funció Pública.

En el cas de resultar afectat en els desplaçaments per aquestes situacions d’alerta o emergència, es consideren justificades les absències del lloc de treball en l’horari de permanència obligada.

Es consideren justificades les absències del personal que presta serveis essencials i tenen a càrrec menors de 14 anys, persones dependents o amb discapacitat. Als efectes de garantir la correcta prestació dels serveis, les absències motivades per aquesta causa han ser comunicades, amb caràcter immediat i per la via que es consideri més adient (telèfon, correu electrònic, avís d’un familiar, etc.), al cap de la unitat en la qual es presten serveis o al superior jeràrquic immediat.

Aquesta Instrucció és aplicable des de les 06.00 hores fins a les 24.00 hores del dia 13 de novembre de 2024 i s’adreça al personal al servei de l’Administració de Justícia que presta serveis o resideix a les comarques afectades que, segons els avisos vigents del Servei Meteorològic de Catalunya, són l’Alt Camp, Baix Camp, Baix Ebre, Baix Penedès, Montsià, Priorat, Ribera d’Ebre, Tarragonès i Terra Alta.

Aquesta Instrucció té caràcter excepcional i resten en vigor únicament durant la jornada de demà, en espera de noves indicacions segons l’evolució de la situació.

3. Comunicar aquesta Instrucció al President del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, a la Fiscalia Superior de Catalunya, al Secretari de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, a les gerències i serveis territorials del Departament de Justícia i Qualitat Democràtica i a les organitzacions sindicals; i donar publicitat i difusió a través de la Intranet de l’Administració de Justícia i de la web del Departament de Justícia i Qualitat Democràtica.

Per últim, cal assenyalar que la instrucció és signada per la Secretària de l'Administració de Justícia.

Accedeix a la instrucció (feu clic aquí)

Accedeix a l'acord del president del TSJ de Catalunya (feu clic aquí)